click for fun!!

Tuesday, January 21, 2014

I Need a PARANG!!!!!

Hari ni sangat bersejarah bercampur seram juga marah. Rumah sewa aku hampir dimasuki pencuri pada pukul 3.30 pagi!!!
Al-kisahnya aku terdengar bunyi bising tingkap rumah aku. Macam dicakar-cakar ataupun diumpil. Aku mati-mati ingatkan kucing2 buat mogok. Tapi bila bunyi tu makin bising dan berterusan, ditambah dengan perasaan marah sebab tidurku terganggu, aku telah menepuk lantai papan rumah aku dengan sekuat hati dan menjerit. Niat aku nak takutkan "kucing2" nakal.
Akibat terlalu marah aku membuka semua lampu. Bila aku menyelak langsir, aku terkejut bila melihat sudah 2 keping cermin tingkap aku diumpil. Lampu depan rumah aku dah rosak selama 2 minggu. Salah aku sebab tak membaikinya dengan cepat.
Aku tengok cermin2 tu terletak elok di beranda. Palang besi juga sudah bengkok.Aku menelefon 999 dengan segera. Rerupanya bila kita telefon 999, nama kita akan naik secara automatik. terkedu aku bila dia sebut nama penuh. Wow, sangat canggih. Nampak sangat aku jakun.
OK, panggilan disambungkan and 3 orang polis datang walaupun agak lambat. Diorang tak tau ke aku dah gile punya takut. Huhu
Bila polis2 balik aku tak boleh melelapkan mata walau sepicing. Ciss lahabau punya penyamun. Dahla hari ni aku ada kursus pengurusan fail. Mesti aku akan berdengkur tahap tak ingat dunia.
Oh citer aku belum habis. Bila dah cerah, baru perasan penyamun tu tinggalkan pisau dan gergaji besi. Kurang ajar punya penyamun. Baru tadi polis2 datang balik ambil senjata berkarat tu.
Nampaknya aku kena dapatkan senjata untuk pertahanan diri. Menyesal aku abaikan nasihat mak aku untuk bawak parang panjang arwah abah aku. Balik kampung nanti aku wajib ambik parang tu termasuklah pisau Rambo Pidzy...Yess!! I really should!!!


gambar hiasan ihsan mr Google

1 comment:

aifaa said...

wah..takutnya. do take care of urself dear.. :'(