click for fun!!

Friday, August 15, 2014

setelah 2 bulan...

Hi semua..baru aku perasan dah lebih 2 bulan aku tak update blog. tak sangka lak dah 2 bulan lebih blog ni bersarang labah2 kat sini. hadoiii..

Hidup aku selepas cuti sekolah tengah tahun hari tu agak kelam kabut. sibuk dengan tugas sebagai Ketua Panitia yang baru aku pegang mulai tahun ini. Fail-fail dan surat juga dokumen, kertas kerja dan lain-lain amatlah membuatku kelam kabut. Tak lagi rileks macam tahun lepas yang mana tugasku hanya mengajar. Tetiba rindukan saat itu, huhuhu

Sepanjang bulan Ramadhan juga aku harus ke surau setiap malam. ehem harus la menunjukkan contoh yang baik kan. hehehehe selain itu juga aku mulai sibuk dengan urusan peribadi. hehehe yang itu biarlah rahsia dulu. nanti sampai masanya akan aku bagitau jua...

buat masa sekarang hidupku mulai berubah. selain sibuk dengan urusan asrama dan sekolah, perniagaan kecil-kecilanku di waktu malam semakin menyibukkan aku dengan urusan dunia. Semoga aku tidak lalai dengan urusan akhirat yang lebih penting. Kadang-kadang aku terlalai juga.. maafkan aku ya Allah atas khilaf ku yang selalu terlalai ini.

sebagai permulaan untuk bulan Ogos, azam aku macam biasa untuk lebih berjimat cermat, savings sebanyak mungkin dan memberi lebih perhatian kepada orang2 yang aku sayang.semoga aku dapat manage semua kerja dengan baik juga.

Tuesday, June 3, 2014

GO AWAY...


Now that we are strangers
You are no longer connected to me as I no longer yours
So I asked God to make you disappear from my head
As I live my life the way it should be long ago

Sometimes when I see something that connected it to you
I feel like I want to cry out loud 
As the feeling I once had for you
Is still there but it keeps drifting apart

I did promise to myself
I will never going back to you
As you once and twice made my heart broken
I wish I will not make the same mistake again

So please go away
And never show yourself again
I promise I will forget you one day.......



Saturday, May 10, 2014

hectic life..

It is already the fifth month of 2014. Time flies so fast I guess. I thought I had just moved in yesterday but it is already 3 months++ since I become a warden. A warden to 200++ students including Orang Asli. Girls are 100++. It is quite a number because I used to be a warden to 50 girls only before this.

A warden. It should be an easy task. But somehow people make it harder than what I think it should be. *sigh*

Well, the good part is I'm not alone anymore. There are always students' voices and laughter and 'chaos', sometimes it brought me headaches too. Huhu. But I like it better than just me on my own watching TV and playing games on my laptop, when I was at Paloh. Alone. Not alone actually, I had Boboi my cat :) Really miss her so much but I couldn't bring her here though. She has her own kids there to be taken care of.

The challenges of becoming a warden? Too much. But now I learn how to handle the girls although there are still some of them who are stubborn and tend to disobey the hostel rules.
Handling sick students is the main priority although not all of them are actually "sick". Last two nights there was one girl who had a pain in her chest due to severe gastric. At 4 am, I drove her to the emergency. When I arrived at the hostel it was near Subuh prayer so I didn't sleep. After Subuh prayer I slept until 8 am.Thank God my class started late that day and I had called the school office.


My schedule is too hectic nowadays. I rarely have time to finish my novel ... -____-




Tuesday, April 8, 2014

Tuan Rumah Pembantu Rumah...


Fuhh lepas seminggu baru habis baca novel ni
Novel ni tak tebal dan tak nipis sangat
Cuma aku je yang sibuk sikit minggu ni

Novel ni dah diulang cetak sebanyak 17kali!!
Terkejut mak bila tengok kat dalam
Salah satu faktor novel ni popular ialah kerana cover dia
Memang cun habis 
Warna dan imej dan font
Terbaik lah!

Ceritanya sangat unik
Tentang kisah Areen@Asha yang lari dari rumah
Setelah tahu tunang dia curang
Dia lari pergi ke rumah seorang Tan Sri
untuk jadi orang gaji@pembantu rumah

Lepas tu macam biasa
Jatuh cinta dengan maid sendiri bla3
Lepas tu nikah

Cerita yang simple sebenarnya
Agak meleret
Penat baca nak habiskan
Lega bila dah habis

Kalau korang nak kisah yang simple dan taknak nangis2
Beli la novel ni
Ewah siap promote....

Tuesday, April 1, 2014

my sweet ex-students...

 Alhamdulillah...One  week school holiday had just passed. I managed to "catch" them and brought them to my home. They are my ex students from SMJ (SPM batch 2012). Now they study at KPTM Kota Bharu behind Tesco.

Berjimba sakan with them+my mum...


From left: Ami, Safura and Erin.

Photoshoot at the seaside..hehe

Friday, March 14, 2014

Novel Roti Cicah Susu..


Baru habiskan novel yang bertajuk comel ni sejam yang lepas
Memula aku mengutuk jugaklah tajuk novel ni
Macam dah takde nama lain nak bagi
Maklumlah kan manusia biasa ni memang gelojoh
Tanpa membelek pun dah bagi komen berbisa

Cerita ni mengisahkan tentang 4 sekawan
Elmiyya, Umairah, Arissa dan Aiman
Yang dibesarkan di rumah kebajikan
Dah macam adik beradik
Kemudian mereka terpisah disebabkan Geng Tengkorak
Aduh, nama geng tak boleh blah
Sabar je la
Hahaha


Cerita ni banyak watak
Aku memang tak suka sangat kalau novel banyak watak
Tapi novel ni lain
Kisahnya ada kelainan daripada novel lain
yang sampai sekarang masih nak tulis tentang kahwin paksa
Sudah-sudahla tu..
Bosan dah asyik baca cerita sama
Cuma nama watak dan persekitaran berbeza

Novel ni sangat menyentuh hati aku
Kudos buat penulisnya Liza Nur
Takde plak gambar dan biodata
Bijak betul penulis novel ni
Banyak pulak pujian aku 
Hehe

Pengajaran dia, jgn terlibat dengan Geng Tengkorak
Haha
Pastu sayangi adik-beradik kita
Jangan biarkan orang sakiti adik-beradik kita
Termasuklah kawan-kawan baik kita

ps: bosan pulak hari ni...baca next novel pulak la :)

Thursday, March 13, 2014

malam jumaat...


Selamat Mengharungi Malam Jumaat.
Jangan lupa "bunuh" orang kafir malam ni :)
haha
ps: saje nak hilangkan stress.gurau jeee ;p

Wednesday, March 12, 2014

Bukan Isteri Simpanan...err aku ke?


Dah lama aku tak baca novel
Akhirnya berjaya menghabiskan novel ni kelmarin
Cantik kan cover dia
Patutlah dalam masa sebulan je dah diulang cetak

Novel ni agak cliche ceritanya
Kisah tentang Dania, si heroin jelita
Yang pandai memasak
Diminati oleh Khaliff yang mempunyai seorang abang bernama Affiff
Khaliff dan Affiff adik beradik berlainan ibu
Ibu Affiff Maimun sangat bencikan Khaliff
Dia nak jodohkan si Affiff dengan Dania
Khaliff lak terpaksa merelakan demi hubungan kekeluargaan

Nak dijadikan cerita si Affiff rupanya seorang 'gay'
Dania lak redha je berkahwin dengan Affiff sebab dia memang cintakan Affiff
Khaliff lak dia sayang tapi tak cinta
Akhirnya Dania berkahwin juga dengan Affiff
Dan cita-citanya ingin menjadi isteri solehah
Konflik demi konflik terjadi bila Affiff tak dapat menunaikan tanggungjawab
 sebagai seorang suami kepada Dania
Dania tetap setia walaupun dilayan secara kasar

Klimaks cerita ini ialah apabila Dania dan Khaliff diculik
Dan mereka ditemui di atas katil tanpa seurat benang oleh Affiff dan Maimun
Dania mendapati dirinya dirogol apabila ada kesan pada cadar
Dania dicerai talak 3 oleh Affiff
Khaliff yang jadi mangsa keadaan bersedia mengahwini Dania
Dania yang mula menyedari dirinya mengandung, mengahwini Khaliff
Affiff pula gila talak
Akhirnya dia kemalangan dan hampir menjadi cacat 
Bertaubat la dia atas dosa-dosa selama ini

Panjang jugak novel ni
Penat aku nak cerita hehe
Dania keguguran akhirnya selepas 'tertengok' adegan sumbang Affiff dengan pasangan 'gay' dia
Khaliff yang dah bahagia bersama Dania
Menghidap sakit kanser paru-paru pulak
Dia terpaksa menipu Dania untuk taknak bagi Dania sedih
Menceraikan Dania 
Pastu menyesal lak
Banyak tul adegan cerai-berai dalam novel ni
Konfius aku huhu

Akhirnya sebelum Khaliff meninggal dia nak tengok Affiff mengahwini Dania
Sebab dia tau Affiff masih menyintai Dania
Dania pula tak rela berkahwin dengan Affiff sebab masih sedih dengan kehilangan Khaliff
Affiff sabar kerana dia sangat cintakan Dania

Penghabisan cerita korang teka la sendiri
hehehe
Mesti la happy ending kan
Akhirnya Dania dapat menerima Affiff dan last cerita tu dia mengandung
Jeles lak kite..ihik

Cerita ni buat aku termenung kejap
Antara SAYANG dan CINTA
Dua perkara yang hampir sama tapi berbeza
Apabila kita sayangkan seseorang, kita suka dia ada bersama kita
Tapi bila kita cintakan seseorang, hati kita berbunga-bunga hanya dengan melihat dia
Berdebar-debar rasanya kalau berjumpa
Bila nak berpisah memang rasa nak nangis
Korang yang dah jatuh cinta mesti faham apa yang aku cakapkan ni
Tapi dengan orang yang hanya kita sayang tapi tak cinta, perasaan tu biasa-biasa saja
Kalau berjumpa pun tak berdebar-debar
Hati biasa je

So, pengajaran dari kisah ini
Hargailah perasaan cinta yang kita ada
Peliharalah ia dengan ikatan yang halal
Dan semailah agar perasaan tu selalu segar mewangi
insyaAllah........

Tuesday, March 4, 2014

Hari-hari yang Panas Membakar...




Sekarang ini musim panas
Matahari terik sepanjang masa
Suhu aku tak pasti berapa darjah
Tapi dapat aku katakan aku suka mendobi sekarang
Cepat je kering baju-baju dan cadar+ kain selimut 

Tapi panasnya memang membara
Aku memang tak tahan
Tak rela menghitamkan kulitku ini
Auwww mengada sungguh

Tapi minggu lepas, sekolah aku mengadakan Kem Pencarian Bakat Olahraga
a.k.a Hari Sukan Sekolah
Aku kena bahagian Sijil lagi tapi bukan ketua
Tahun ini aku rileks sikit sebab Ketua Sijil aku sangat komited orangnya
Semua sudah siap cuma tinggal nak bagi je

Kami kena berkampung di bawah khemah utama
Panasnya Ya Allah 
Walaupun teduh tapi bahangnya tetap terkena
Sehabis daya aku cuba mengelakkan mentari
Namun pancaran UV tetap menggelapkan kulitku

Sekarang mukaku berbelang
Sudah pun 'sunburn' dengan teruknya
Pelbagai cara aku cuba rawati
Tapi setakat ni belum berjaya
Students ku juga ramai yang dah menegur
Kenapa mukaku makin gelap 
Aduhh 

Korang ada produk kecantikan yang berkesan tak?
But please no mercury......huh!


Friday, February 21, 2014

Wax Museum...

Went to Adik's Convocation last November at Shah Alam
We got a chance to go to I-city
I went there a couple of times
But never went to the Wax Museum
So this time we were soooooo excited!
Let the pictures do the talking shall we...
(Using my sister's camera she took like 1000 years just to upload it...huhu)








































Monday, February 10, 2014

birthdays....





Most of my family members were born on November, December, January and February.
 So last Chinese New Year holiday, we celebrated it together with relatives.
Happy Birthday to my mum (4th Jan), Chit (22nd Jan) and Kak Na (27th Jan).
May all of you girls are blessed by Allah swt.


Oh I almost forget.
Today, 9th Feb is my 3rd sister's birthday...


Happy Birthday Kak La,,,
May All Your Dreams Come True!

Saturday, February 8, 2014

my new home and life..


Its been a while. 
Miss this blog so much. 
I live in different place now; a hostel.
I mean my school's hostel and I'm now a  new warden. 
My new home now is at the warden's.

As some of you know, my former house had been broken in
My TV and some of my other stuffs were stolen
They stole my life-the TV!!
I thought I was gonna die at that time when I saw my TV was gone
So heartless!!

Just in time when the incident happened, the former warden got transferred to a different school
Near her husband's place
So she asked if I was interested to replace her
"Of course!" I said

So here I am
This house is so cool
Much better than my former wooden house
It has 2 rooms and 1 bathroom, living room and a kitchen
And the most important thing; the toilet is so comfortable!
Alhamdulillah Allah has substituted me with much more things after the lost
Plus I don't really need to cook anymore
Just go to the hostel's canteen during lunch and dinner
:p

Before this I have no children
Now I have too many  haha
100++ girls and half of them are Orang Asli
Now my life is not lonely anymore
They make noises most of the time
I no need my alarm anymore...



Wednesday, January 22, 2014

Happy Birthday Chit....


Happy Birthday Chit the multi-millionaire!

Today is Chit's birthday!!!
22.1.197???
hehe 


May All Your Wishes Come True!
(Although lots of ur wishes had came true...huhu)
May You have the wonderful years ahead.

I love you sis!


Tuesday, January 21, 2014

I Need a PARANG!!!!!

Hari ni sangat bersejarah bercampur seram juga marah. Rumah sewa aku hampir dimasuki pencuri pada pukul 3.30 pagi!!!
Al-kisahnya aku terdengar bunyi bising tingkap rumah aku. Macam dicakar-cakar ataupun diumpil. Aku mati-mati ingatkan kucing2 buat mogok. Tapi bila bunyi tu makin bising dan berterusan, ditambah dengan perasaan marah sebab tidurku terganggu, aku telah menepuk lantai papan rumah aku dengan sekuat hati dan menjerit. Niat aku nak takutkan "kucing2" nakal.
Akibat terlalu marah aku membuka semua lampu. Bila aku menyelak langsir, aku terkejut bila melihat sudah 2 keping cermin tingkap aku diumpil. Lampu depan rumah aku dah rosak selama 2 minggu. Salah aku sebab tak membaikinya dengan cepat.
Aku tengok cermin2 tu terletak elok di beranda. Palang besi juga sudah bengkok.Aku menelefon 999 dengan segera. Rerupanya bila kita telefon 999, nama kita akan naik secara automatik. terkedu aku bila dia sebut nama penuh. Wow, sangat canggih. Nampak sangat aku jakun.
OK, panggilan disambungkan and 3 orang polis datang walaupun agak lambat. Diorang tak tau ke aku dah gile punya takut. Huhu
Bila polis2 balik aku tak boleh melelapkan mata walau sepicing. Ciss lahabau punya penyamun. Dahla hari ni aku ada kursus pengurusan fail. Mesti aku akan berdengkur tahap tak ingat dunia.
Oh citer aku belum habis. Bila dah cerah, baru perasan penyamun tu tinggalkan pisau dan gergaji besi. Kurang ajar punya penyamun. Baru tadi polis2 datang balik ambil senjata berkarat tu.
Nampaknya aku kena dapatkan senjata untuk pertahanan diri. Menyesal aku abaikan nasihat mak aku untuk bawak parang panjang arwah abah aku. Balik kampung nanti aku wajib ambik parang tu termasuklah pisau Rambo Pidzy...Yess!! I really should!!!


gambar hiasan ihsan mr Google