click for fun!!

Tuesday, April 30, 2013

petua halau cicak....part 2.

haaa,,,ni kesinambungan daripada entry aku sebelum ni. menghalau cicak menggunakan kulit telur. sekarang kulit telur jangan dibuang merata2 ye kwn2..ade jugak kegunaan kulit telur tu setelah telurnya kau bedal....hehehe
aku dah buat dalam 2x. sebab rumah aku ni rumah papan, memang dah sediakala banyak cicak dari awal2 aku menyewa kat sini lagi.
so aku mcm tak percaya jugak, so aku cuba la. lagipun macamana nak tahu petua yang aku jumpa kat internet ni menjadi ke tak kan, klu x cuba.
bila aku letak tu, amazingly sungguh bila bilangan cicak yang suka menyanyi2 dan berlari2 keriangan bersenda gurau bersama puak masing2 dah xde. bukan semua tempat la. tempat yang aku letak kulit telur tu la, aku letak kat ruang tamu dan kat dalam bilik. so cicak2 yg selama ni keriangan dah senyap dan berpindah ke tempat lain. aku pun xtau diorang pegi mana, ade jugak yang masih berani beralih ke bahagian dapur.
so kali kedua, aku letak kat dapur lak. memang berkesan la. banyak kurang juga jumlah cicak dan taik cicak yang aku jumpa dalam rumah ni...
TQ kepada yang bagi petua ni.

2 comments:

bibopp said...

terbaek ah pup!qamarina takut cicak!tp kt rmh aku xbnyk pun.ada sekor dua yg buat special appearance

Unknown said...

hihihi...bagusla x byk cicak. aku benci cicak kat sni, besar2 tau. takut aku nengok...