click for fun!!

Monday, December 30, 2013

Antara Love You Mr Arrogant,Playboy itu Suami Aku?& Ariana Rose.

Oh hi semua..Salam...Hari ni mood baik. Terbuai-buai dengan kisah cinta. Maklumlah hantu novel kan. Cuti sekolah panjang tahun ni lepas marking paper, memang kerja aku mencari novel kat Popular dan SMO. Siap renew kad SMO lg selama 3 tahun. ahaks

Banyak jugak novel yang diborong kali ni. Tapi sebanyak2 novel aku memang takleh mengalahkan koleksi kakak ipar aku. Walaupun dia Chinese convert, tapi minat dia baca novel mengalahkan aku yang pure Malay ni..haruslah pinjam novel2 dia kan.



Ok, sekarang ni dah mcm satu trend lak untuk menerbitkan drama berdasarkan novel. Walaupun sebelum ni dah banyak drama based on novel keluar tapi bila drama bersiri "Love You Mr Arrogant" keluar, perghhhh!!! Memang ibarat macam bom la..meletup!!!! Aku pun terikut sama mencari novel tu. Akhirnya meminjam dengan kawan yang dah beli lg awal. Drama dia meletup sbb pelakon2 berjaya membawa watak masing2. Walaupun si actress tak la lawa sangat (sorry tp jujur ok) tapi dia pandai berlakon. Sesuai dgn actor yang mmg suit the watak dlm novel 100%. Mak aku pun minat tau.



Drama kedua, Playboy itu Suami Aku? yang banyak mendapat kritikan. Drama dia je ok. Novel dia aku sangat suka. Harus diberi 5 bintang. Spoil bila pelakon lelaki utama diberi kepada remaja yang baru belajar berlakon. Kayu sungguh lakonannya. Pelakon wanita pula walaupun first time menyandang watak utama dia ok la. Watak Fisha agak over walaupun menjadi. Sorry la kepada peminat Fattah Amin ye. hehe Apapun penulis dia Suri Ryana aku memang suka. Terkejut gak bila PISAjadi drama lak. Tapi memang harus la kan sebab novel dia aku suka sangat.



Sekarang ni, petang tadi sebenarnya drama "Ariana Rose" dah start episod 1. Tajuk novel dia sebenarnya "The Wedding Breaker" karya Evelyn Rose si budak Kelate jugak. Novel dia aku dah baca jugak dalam cuti sekolah kali ni. Terkejut jugak bila novel ni pun dijadikan drama. Masa baca novel dia memang aku dah imagine klu novel ni jadi drama pelakon yang paling sesuai jadi Ariana ialah Fathia. Sebab watak Ariana tu bijak dan cantik. Fathia memenuhi semua syarat. tapi Keith Foo yang memegang watak Tengku Adam Kamil?? I'm sorry tapi aku rasa tak sesuai sangat. Aku impikan seseorang yang lebih 'keras' di dalam, tougher inside kata orang putih. Keith pula sangatla lembut. ahaks Novel dia boleh tahan.

Kesimpulannya:

LYMA: Novel 3.5 bintang, Drama 5 bintang
PISA: Novel 5 bintang, Drama 3.5 bintang
TWB/Ariana Rose: Novel 4.5 bintang, Drama masih awal utk keputusan bintang2.keke

No comments: