click for fun!!

Friday, September 11, 2009

tahi lalat di tapak kaki...



Semenjak dua menjak ini ramai yang bertanya saya, mcmana saya (mr R kurang suka saya selalu membahasakan diri sebagai "aku") boleh tahan hampir setiap hari berulang ke kedai saya sejauh 100km,,pergi balik 200km..Saya tau sesiapa yang rapat dengan saya pun keep wondering macam mana saya boleh jadi sekuat itu..

Sebenarnya ada banyak faktor,,selain daripada mengelakkan diri menjadi "anak" kepada pasangan housemate saya yang dengan selambanya membawa suami dia hidup bersama selama berminggu-minggu (membuat saya rasa kurang selesa dan tidak ada privasi), saya juga ingin mengikuti perkembangan RnR Internet Cafe yang sekangkang kera ini. Maklumlah, kedai baru buka..Ibarat anak baru lahir,perlukan lebih perhatian.

Ramai juga kawan-kawan yang bersimpati dengan saya disebabkan alasan pertama di atas. Terima kasih saya ucapkan di atas sikap prihatin yang ditunjukkan. Kadang-kadang mereka yang kurang rapat dengan kita bersikap lebih rasional daripada kawan baik yang sangat mementingkan diri sendiri.. Ok, tutup pasal tue..

Alasan saya yang paling tepat ialah saya memang jenis yang suka berjalan. Dari kecil sampai besar, memang begini la sikap saya. Masa kecik dulu ingat lagi mak selalu cubit sebab taknak balik rumah bila pergi jalan rumah kawan. Buruk betul perangai.. Dah besar panjang macam nie pun masih tak berubah-rubah. Patutla kata orang, manusia memang susah nak berubah. Kalau ada perubahan pun mesti sikit je. Betul tak? hehe
Kawan saya pernah tengok tahi lalat di tapak kaki saya dan berkata, "Patut la kau suka jalan, tengok ada tahi lalat di tapak kaki".

"No comment!"

No comments: