click for fun!!

Tuesday, March 4, 2014

Hari-hari yang Panas Membakar...




Sekarang ini musim panas
Matahari terik sepanjang masa
Suhu aku tak pasti berapa darjah
Tapi dapat aku katakan aku suka mendobi sekarang
Cepat je kering baju-baju dan cadar+ kain selimut 

Tapi panasnya memang membara
Aku memang tak tahan
Tak rela menghitamkan kulitku ini
Auwww mengada sungguh

Tapi minggu lepas, sekolah aku mengadakan Kem Pencarian Bakat Olahraga
a.k.a Hari Sukan Sekolah
Aku kena bahagian Sijil lagi tapi bukan ketua
Tahun ini aku rileks sikit sebab Ketua Sijil aku sangat komited orangnya
Semua sudah siap cuma tinggal nak bagi je

Kami kena berkampung di bawah khemah utama
Panasnya Ya Allah 
Walaupun teduh tapi bahangnya tetap terkena
Sehabis daya aku cuba mengelakkan mentari
Namun pancaran UV tetap menggelapkan kulitku

Sekarang mukaku berbelang
Sudah pun 'sunburn' dengan teruknya
Pelbagai cara aku cuba rawati
Tapi setakat ni belum berjaya
Students ku juga ramai yang dah menegur
Kenapa mukaku makin gelap 
Aduhh 

Korang ada produk kecantikan yang berkesan tak?
But please no mercury......huh!


2 comments:

Unknown said...

Dear..its me..anis..sori i dah lupe segala ttg blog lama..so i created a new one.. aniesyazwani.blogspot.com huhu feel free to visit ya..miss you papiey...huhu anis pun ade ig kalau papiey nk jenguk @glam_protege take care papiey..

Unknown said...

anisssss....ok anis,,nt papiey visit :)