click for fun!!

Tuesday, May 10, 2011

jadi cikgu??hermmm...


jadi cikgu sangat susah sebenarnya pada zaman sekarang..pagi tadi ada seorang bapa datang ke kelas jagaan aku..masa tu masa matematik.dia nak jumpa guru matematik yang sedang mengajar.guru itu tahu apa tujuan bapa tersebut.

beberapa hari lepas anak dia taknak buat kerja sekolah yang disuruh,lalu cikgu itu melayangkan bukunya ke atas bahu budak tersebut.aku pasti buku itu tidak akan mendatangkan kemudaratan atas budak tu.budak tu juga terkenal dengan kurang ajarnya terhadap guru, termasuk aku.pernah dia tepis tangan aku ketika aku cuba untuk mencubitnya kerana taknak buat kerja.

ok, berbalik kepada bapa budak ni tadi.cikgu matematik ni taknak layan so dia bawa bapa budak itu berjumpa pk hem..

tengoklah betapa ibu bapa zaman sekarang cuba membela anak mereka yang terang-terangan bersalah.

kalau ibu bapa rasa cikgu-cikgu tak layak mengajar anak mereka, sila bawa anak anda balik dan ajar sendiri anak anda di rumah.dan sila rasa sendiri kepayahan mengajar anak anda yang agak bebal itu..

ps: that's why bila adik aku yang dah habis degree tanya patut ke dia mintak kpli or dpli, aku hanya kata,,seboleh2nya cari la dlu kerja lain...

2 comments:

budakbarublaja said...

mak ayah zaman skang mmg ada yg tak berapa bijak mcm tu...ikut je anak cakap apa...mintak apa pun semua dapat...naik minyak la budak2 ni...may b kalau dah samapi tahap nak kene naik court tu...kite bior je anok dia belajo sorang2...

Unknown said...

itu la psl..geram jgk la kita.kena lak kalo yg buat hal tu cha ya nun alif..hehe