click for fun!!

Wednesday, July 28, 2010

mari bercerita...

setelah jadi ibu berbadan dua nie,,serba serbi kena jaga.memula sekali, pemakanan..daripada doktor, nurse, suami, mak, adik-beradik, kawan-kawan rapat sampaila kepada geng cikgu sekolah semua dah bagi lecture kat aku pasal nie. walaupun agak penat kedengaran di telinga but semua itu aku akui sangat2 la penting. tapi yang buat aku tak puas hati, ada sorang kakak tue pergi cakap depan aku n suami pasal keburukan makan tomyam waktu mengandung terutama awal kehamilan.suami aku nan garang itu pun apa lagi,,"DAH,LEPAS NIE JGN MAKAN TOMYAM LAGI!!" aduh bagaikan halilintar membelah bumi..favorite wooo.....maka semalam makan nasi ngan sup je..sedihnye tak dapat makan tomyam di kala nama kedai dia Mran Tomyam yang amat glemer di jengka..huhu

sebut psl Jengka, semalam gi mengaja kat uitm..disebabkan petangnya kereta lambat siap (tukar timing belt,,mahal woo habis duit aku!) maka suami yang baik hati menawarkan diri untuk menghantar, kalo dia tak tawar diri pun mmg kena paksa.ngeri woo jalan ke Jengka..mcm dlm cerita Wrong Turn...

lepas kelas maka lalu kat funfair terpaksa la singgah sebab dah nampak..maka apa lagi, suami yang sangat suka main game terus pergi tukar token main campak gelung besi dalam paku..kalo kena dapat teddy kecik..apa lagi, campak!! sekali main terus kena 4 bjik mainan,,dapat tukar yang sederhana..orang sebelah dah jeling2..yeehaaa..sgt suka..siap suruh suami pegi tukar token lagi..main lagi sampai 3 round..maka dapatla 1 teddybear besar, n 6 teddy kecik2 untuk dibawa balik kepada anak2 buah hujung mggu nnt..tapi teddybear besar jgn harap aku nak bagi! hohohoho bangga woo bawak teddybear besar kat tgh2 org ramai..semua jeling2 je tunjuk2..suami aku nampak lubang hidung dia dah makin kembang...hahahahah




dah penat pusing funfair pergi makan nasi kat MRan Tomyam,,mmg pantas dan sedap..tukang masak dia 4,5 org..tak mcm sesetgh kedai tomyam stgh jam tunggu baru nak terhegeh2 sampaii..contohilah kedai tomyam ini..maka terbayangla siapa taukenya,,mesti pakai paling kurang BMW..tak pernah tak ramai setiap kali dtg sini...

balik ke rumah dengan senyuman...sambil tertido dalam kereta..huaaa itu sudah wajib..ok,tido lambat..so bangun pun lambat hari nie...

oh,psl ibu mengandung tadi..skrg kena berhati2 sbb masih baru..cuma kdg2 lupa diri sedang berbadan dua sbb blum nampak lagi kecuali perut yang sediakala buncit..huhu

kepada Tuan Beep,,amat merindui kamu..lama tidak berjumpa..selamat berkrusus...

1 comment:

bibopp said...

a, tuanbeep disini.sudah pulang dr krusus.dan sudah qada tdo dgn ember.jmpa kamu mlm esok kita bergebanggg!miss u more mommy!