click for fun!!

Wednesday, March 23, 2011

usaha tangga kejayaan..


~gambar hiasan~

sudah masuk bulan ke-6 sejak aku keguguran tahun lepas.bila balik rumah pulak rasa sunyi sahaja.suami pun sama.
"bosan asyik tengok muka sama...,"katanya dalam nada bergurau.

suka tengok ibu bapa muda yang berjalan dengan anak masing-masing.geram bila tengok baby comel, rasa macam nak bawak balik rumah. tapi bimbang lak kena pelangkung ngan mak bapak dia..huhu

banyak petua dah aku dapat dari orang, majalah n internet.ada yang aku dah cuba.tapi nampaknya belum berhasil. dan yang terbaru, ada yang menyuruh aku untuk ikhtiar dengan cara berurut. mungkin kedudukan peranakan kurang betul, katanya....

maka dengan itu, aku balik kampung cuti minggu lepas untuk berurut..tapi nasib tak menyebelahi,,period la pulak..sedangkan berurut elok dibuat selepas period. terpaksa la mencari tukang urut di bumi jerantut ni...

suami dah tanyakan kawan2 dia.insyaAllah minggu depan sebab hujung minggu nie makcik tu fully-booked.macam hotel pulak. :)

err,,,suami kena urut jugak tak????

Tuesday, March 1, 2011

our little red box..


last friday we went back home,,it was an immediate plan.after going back from school i packed our clothes and he moved all the things from the car. at 1.00 pm we were already on our way home.we stopped for his solat jumaat at a blue little mosque at Kerambit if im not mistaken (i slept ok!)

the happiest person should be my beloved mother..kebetulan she did some maulidurrasul feast that night. with the talkative and cheerful daughter in the house (perasan), things were going merrier..but of course i ended with the backache for doing my task since 20 years ago (when there was any feast in the house), which is cleaning the dishes..adoih..

our main plan is actually to find an old but useful van for our little business.alhamdulillah Allah has helped us by showing the easiest way to get what we wanted. and tadaaaa.....

we went back to Jerantut with our little red box..:)

Saturday, February 19, 2011

5 Nama Syaitan yang Harus Kita Waspada..


5 nama syaitan yang harus kita waspada/ berhati2 dan jgn mengikut nafsu sangat.Laman ini aku baca ketika aku sedang google tentang maulidurrasul,, so baiklah kiranya sekiranya kita dapat sedikit pengetahuan tentang syaitan durjana..

1) Tsabar
Dia selalu mendatangi orang yang sedang kesusahan atau dilanda musibah, seperti kematian, banjir dan sebagainya. Kemudian dia membisikkan dan menyatakan supaya timbul perasaan benci terhadap Allah swt. Kemudian orang yang ditimpa musibah itu marah dan caci maki terhadap ketentuan Allah swt terhadap dirinya.
2) Dasim
Syaitan inilah yang selalu berusaha dengan sekuat tenaganya untuk mengadu domba, menimbulkan perasaan benci satu sama lain dikalangan suami isteri sehingga terjadi perceraian
3) Al-A’war
Makhluk laknatullah ini adalah specialist dalam urusan terjadinya perzinaan. Anak-anak dia menjadikan tarikan bahagian tubuh kaum wanita ketika mereka keluar rumah, khususnya kaum wanita masa kini, betul-betul sangat menggembirakan iblis di kerajaannya yang besar.
4) Maswath
Specialist dalam menciptakan pembohongan besar maupun kecil.
5) Zalnabur
Syaitan yang satu ini berkeliaran di pasar-pasar di seluruh penjuru dunia. merekalah yang menwujudkan pertengkaran, caci-maki, perselisihan, dan bunuh membunuh antara sesama manusia.


Baca selanjutnya: http://ohbayu.com/5-nama-syaitan-yang-harus-kita-waspada

Friday, January 7, 2011

aloha...


alhamdulillah its been 7 days since we arrived at this new year. and i hope its not too late to wish u all happy new year 2011.
as for me, i move to a new school, again. i am more than happy as the school i get now is just a stone's throw away from my house. alhamdulillah, even though i did not ask for this school, but everything Allah gave was the best. now i am so grateful as i do not have to wake up too early and go out when there is still dark outside.hubby would send me to school everyday, which is a bliss for me that i do not have to find the parking space for the car (the school is quite small with less parking space for 100 teachers and workers)
for this year, me and hubby are doing our small business which i can say is quite tough but fun enough. :)
and we are still praying for the second chance..:) we would never give up..

Friday, December 3, 2010

1st anniversary...



Cameron Highlands..

that was a spontaneous idea; when sitting on a couch watching an advertisement on cuti2 Malaysia. suddenly Cameron Highlands seemed so delicious.

I just can't believe that we had already reached our 1st anniversary. reminiscing how our love grows, and the ups and downs within this one year really made us realize that we really can't live without each other.

now that we just hope to get everything goes smooth as we plan so that we are ready for the future to come. really hoping for our second chance.

R&R FOREVER...(mcm budak2 lak)...

Saturday, November 27, 2010

come watch a movie..



yesterday we went to watch a new movie, which is Tangled (Rapunzel). Rahim refused at first but there was no other choice so we watched it together. it is definitely a movie worth watching. even he admitted it at last..

so friends, if u need a movie which is fun, light, wisely done, this is it..

Friday, October 22, 2010

7 days to go...

bila Tuan Beep menulis entry tentang kad,baru aku teringat bahan2 membuat kad yang aku beli sekali dengan dia hari tue..menyibuk je aku.
lagi seminggu je Hari Lahir suami aku yang ke 2_?hehe rahsia...tapi masih lagi takde idea nak design kad tue mcmana..
so aku pun menggedek la website2 yang patut.maka aku tertarik dengan design ni.



tapi mcm simple sangat.takde unsur percintaan..ok,aku akan design dengan secantik2nya nnt dah siap aku upload lagi..